Nem szabad figyelmen kívül hagyni a hírleveleket, mikor cégünk reklámjain és marketingjén gondolkozunk. Nem számít, hogy webáruházat üzemeltetsz vagy éppen építőipari vállalkozásod van. Egy internetes oldal tulajdonosnak az egyik legfőbb fegyvere — mellyel látogatókat és ügyfeleket generálhat — a hírlevél.
Miért van szükséged az oldalad hírlevél rendszerének a kiépítésére?
Megvásároltad a reklámokat, folyamatosan bővíted az oldalad tartalmát, különböző akciókat és kampányokat szervezel termékeid értékesítésére. Ezek segítségével nagyon jó úton haladsz, viszont így leginkább új látogatókat csábíthatsz oldaladra nem pedig visszatérőket. Ahhoz, hogy egy látogató újra és újra meglátogassa az oldalt kell valami, ami visszacsalja. Ez lehet még több reklám, ami további kiadásokkal jár, viszont a hírlevél nem kerül pénzbe, csupán feliratkozókat kell szerezned. A hírlevelek másik mellékhatása, hogy feliratkozóid elhivatottak lesznek az oldal iránt és motiváltak abban, hogy folyamatosan figyeljék a híreket.
Stilldesign csapata ingyen tanulmányt kínál a profittermelő weboldalakról.
Mivel ösztönözheted ügyfeleidet a feliratkozásra?
Ajánlj valamit ingyen! Elsőre furcsának tűnhet, de ez messze a legjobb módszer. Természetesen nem kell nagydologra gondolni, de ha kínálsz valami hasznosat és kézzelfoghatót ingyen, akkor könnyen elnyerheted a látogatók bizalmát. Amint összegyűjtötted az adatbázist kezdődhet a levelek küldése…
A jól megszerkesztett levél a precizitás jele.
Hogyan néz ki egy ideális hírlevél?
Ennél a kérdésnél indulj ki saját magadból. Biztosan te is kaptál már jó néhány üzenetet e-mail címedre, melyre egy előzetes regisztrációnál feliratkoztál. Pontosan tudjuk, hogy ha feliratkozunk egy ilyen hírlevélre, nem feltétlenül fogjuk az összes üzenetet végig bogarászni. Sokszor már az e-mail címénél eldől, hogy megnyitja-e az ember vagy két kattintással áthelyezi a kukába olvasatlanul. Sajnos sokszor az ember nem is gondolná, hogy az így törölt üzenetek mennyi számára hasznos információt tartalmaztak.
Na de lássuk a lényeget: