Az Alexa helyezés vizsgáló egy jó szolgáltatás, amely segítségével lemérhetjük, hogy mennyi forgalom zajlik le az oldalunkon. Különösen akkor tud hasznos lenni ez, ha tesztelni szeretnék egy-egy SEO próbálkozásunk eredményét. A helyezés vizsgáló az Alexa Toolbar-t telepített felhasználók böngészési szokásai alapján készít méréseket.
Egy becsült forgalmi értéket nyújt, mely megmutatja, hogy hogyan áll oldalad látogatottsága a többi Alexa által vizsgált oldalhoz képest. Van, aki csak és kizárólag az újonnan vásárolt reklámját teszteli, hogy beváltja-e a hozzá fűzött reményeket. Például vannak olyan cégek, akik mielőtt befizetnének egy bizonyos oldalra reklámjukkal, előtte ellenőrzik az oldal mutatóit az Alexán. Ha ezek a mutatók magasak, az azt jelenti, hogy az oldal megbízható és potenciális jelölt egy reklámra, hiszen a látogatottsága állandó. Sajnálatos módon vannak hátulütői is: leginkább az a probléma vele, hogy a szolgáltatás csak az Alexa Toolbar-ral böngésző felhasználók kattintását jegyzi meg. Emellett könnyen át lehet vágni ezt a számlálót, melyet elég sok cikkben részleteztek már (ilyen módon könnyedén az első 50 000 weboldal között találhatjuk magunkat az Alexa rangsor szerint).
Így néz ki a program belülről, mint látható egészen összetett dolgokra képes.
Persze tudomásul kell venned, hogy ez a számláló nem ad olyan pontos besorolást oldaladnak a többi online oldal között, de érdemes nézegetni időről-időre és az eltérésekből is sok következtetést lehet levonni. Ha a valós értékelést nézzük, akkor az kimutatja, hogy milyen irányba és milyen mértékben fejlődik oldalunk, látogatók szempontjából. Egy tökéletes módja, hogy megállapítsd mikor a leglátogatottabb az oldalad, bár fontos, hogy ez egy becsült érték és nem a tényleges szám. Így könnyedén ellenőrizheted weboldalad online jelenlétét és annak a mértékét.
Segítségével több oldal mutatóit is összehasonlíthatjuk.
forrás:pingler.com